pondělí 26. října 2015

Jak doplnit minerály v těhotenství?

Během třetího trimestru začíná miminko v bříšku růst rychlostí blesku. Miminko potřebuje mít dostatek minerálů. Vezme si je od tebe, proto jich musíš mít dostatek. 
Jak to dělám já?

Od 7. měsíce těhotenství jsem začala užívat Basico od švýcarské firmy Just. Basico má podobu prášku a je plný minerálních a stopových prvků. Obsahuje vápník, hořčík, mangan, selen, zinek, železo, měď a draslík. Vápník je nezbytný pro tvorbu kostí, které se miminku vytvářejí. Zásoba hořčíku mimo jiné předchází křečím, které mohu být v těhotenství přítomny.



Jelikož jsem zastáncem zdravé pestré stravy, tak výživové doplňky nepožívám každý den. V tomto období je však vhodné zvýšit zásobu minerálů, samozřejmě také v rozumné míře. Basico užívám každý den nebo obden a to půl čajové lžičky oproti DDD. Za mě skvělý doplněk! A to nejen v těhotenství. Pokud máš muže, který příliš neholduje ovoci a zelenině, tak mu trochu Basica přimíchej ráno do jogurtu nebo do ovocné šťávy :-) Protože mně zdraví mého muže není lhostejné.

Nechci aby mé tělo bylo závislé na příjmu minerálů pouze z výživových doplňků. Snažím se tedy jíst kvalitní potraviny a vybírat si potraviny od ověřených zdrojů. Hodně minerálů najdeš například v obyčejném jablíčku. Mám to štěstí, že babička má plnou zahradu výborných jablek bez chemických postřiků, které konzumuji od léta až do zimy. 


Snažím se dávat přednost potravinám, které jsou v dané době aktuální a dostupné a to především pro naši zemi. Kromě zmíněných jablek je velkým zdrojem minerálů obyčejný vlašský ořech. Pokud nemáš vlastní, popros o pár ořechů pěstitele nebo zajdi na procházku a možná cestou nějaké ulovíš. 


Za mě kvalitní výživové doplňky ano, ale v rozumné míře, jako se vším :-) A tak by tomu mělo být.

Žádné komentáře:

Okomentovat